• De zon als wapen

    “We zijn wel vaker op het strand en dan moet ik van mama altijd een T-shirt aan. Maar deze keer niet, “ga maar lekker spelen,” zegt mama. Dus ga ik aan de gang met mijn emmertje en schepje om zandkastelen te bouwen. Ik zit in de volle zon en het wordt wel een beetje warm, maar ach. Zelden mag ik zo vrij spelen en zelden gebeurt er zo weinig, het strand is die dag een beetje het paradijs voor me. Als het tijd wordt om naar huis te gaan, roepen papa en mama me dat ik moet komen. Blij huppel ik naar ze toe. Mama wil me aankleden en raakt…